Katwijk aan Zee-Ouddorp

9 juli 2013 - Ouddorp, Nederland

Vandaag wederom een feest om te fietsen langs de Nederlandse kust, volg de bordjes LF1a en geniet van de mooie route door de duinen. Na het ontbijt nog even afscheid genomen van 'onze vrienden op het tentenveldje', zij genieten van het strand en wij van een sportieve route via Scheveningen, Den Haag, Kijkduin op naar Hoek van Holland. Een kwartier later dan gepland (zoals gebruikelijk bij het openbaar vervoer) vertrok onze RET ferry richting de maasvlakte. Een mooi moment om onze lunch te nuttigen: broodjes kaas met vifit yoghurt.

De maasvlakte is een imposant gebied waar de mega containerschepen de containers als legoblokjes krijgen opgelegd. Ook de nieuwe kolencentrale van Eon biedt een indrukwekkend plaatje. Wij fietsen via Goederee naar Ouddorp en hebben onze tent opgezet op de camping de vrijheid, even buiten het dorp en direct aan de LF1a route.

Morgen een korte etappe van circa 45 km naar het vertrouwde Veerse Meer, ons tweede thuis in NL. We fietsen iig even langs ons (momenteel verhuurde) huis op de Banjaard.