Lauwersoog-Harlingen

4 juli 2013 - Harlingen, Nederland

Zonder twijfel de zwaarste etappe tot nu! Waarom?

Fiets maar eens bijna 80 km tegen een windkracht 4 in, in een vlak landschap met weinig afwisseling behalve een aantal gezellige friese dorpjes.

Tijdens de lunch de accu van de fiets van Suus opgeladen maar die was na 65 km echt helemaal leeg. Dan wordt het dus echt zwaar.

Om Suus te helpen, zijn we van fietsen gewisseld en heb ik het laatste stuk op haar fiets getrapt, elke hm paal aftellen tot aan Harlingen.

Omdat de snelheid te laag lag om via de usb oplader mijn iphone op te laden waren we aangewezen op de kaarten ipv de fietsnavigatie. Helaas geen foto's kunnen maken omdat de iphone "op was".

In Harlingen aangekomen hebben we een warme douche genomen, de tent beschut opgezet, en toen even op het strand gaan kijken naar de kitesurfers, een rondje langs de haven en winkels gelopen. Koffie en boek lezen bij de tent en snel naar bed. Wat waren we moe maar wel voldaan dat we de finish van deze etappe hebben bereikt.

De wind is gaan liggen dat biedt hoop voor morgen: de overtocht via de afsluitdijk!